Jaké činnosti můžete delegovat
na virtuální asistentku
Ve třetím díle jsme si řekli, jak probíhá navázání spolupráce. Závěrem se podíváme na to,
jaké oblasti lze delegovat. Zaměříme se na konkrétní činnosti, se kterými vám může pomoci vaše VA.
Každá virtuální asistentka nabízí jiný druh služeb. Záleží na jejích zkušenostech
a dovednostech. Některé se specializují na určitou oblast např. správu webu, copywriting nebo administrativu a účetnictví.
Nabídka je celkem široká a vybírejte podle toho, s jakými činnostmi potřebujete pomoci. Můžete mít klidně i více asistentek podle zaměření daného úkolu. Všechno je možné.
Šetří to váš čas, energii i peníze, neboť vy se nemusíte dlouze učit věci, které VA již umí
a má hotové v kratším čase než vy, případně se je naučí rychleji. Vy se během té doby můžete věnovat svému podnikání a s největší pravděpodobností si bez problémů vyděláte dost i na zaplacení své asistentky.
A s čím vším vám může pomoci virtuální asistentka?
- Správa webu: Nebaví vás vkládání článků na web a úprava fotografií včetně komprese? Potřebujete udělat textové úpravy na webu? Aktualizovat úvodní stránku, služby, ceník, kontaktní údaje nebo doplnit reference? Nemáte čas vytvořit prodejní stránku pro magnet nebo online kurz? Chybí vám na webu prodejní formulář nebo formulář na sběr kontaktů? Chcete mít vlastní potvrzovací stránku? Stejně tak i svou děkovací stránku na webu a nevyužívat defaultně nastavené šablony e-mailových nástrojů?
- E-mailing: Založí účet ve vybraném e-mailingovém nástroji. Nastaví DNS záznamy. Připraví vzor e-mailové šablony podle vašeho vizuálu. Vytvoří a nastaví formulář pro sběr kontaktů a propojí s webem. Nastaví DOI. Připraví automatizace a kampaně. Zaškolí vás přímo v prostředí vašeho účtu. Rozešle newsletter a připraví uvítací sérii. Zrecykluje příspěvky nebo natočená videa do pravidelného mailingu. Upozorní na živé vysílání, rozhovor nebo nový blogový článek. Propojí mailing s prodejními systémy, jakou jsou Fapi nebo Simpleshop.
- Sociální sítě: Naplánuje a nastaví automatické publikování příspěvků na fanpage nebo do facebookové skupiny, případně IG/LinkedIn. Pomůže vám hlídat dodržování pravidel ve skupině. Může vytvářet průvodce z tematických týdnů. Vítat nové členy. Archivovat a recyklovat obsah (do složek, na web ve formě článků nebo do mailingu). Založí a nastaví fb skupinu ke kurzu. Vytvoří události. Schválí a zkontroluje členy do fb skupiny.
- Přepisy: Natáčíte podcasty a videa? VA může pravidelně postovat příspěvek o proběhlých rozhovorech nebo i vytvářet události, které se budou konat. Lze provést přepis a z obsahu vytvořit příspěvky na sítě nebo je zrecyklovat do e-mailingu a na blog.
- Administrativa: Zákaznická podpora, fakturace a vyřizování objednávek. Komunikace s úřady a tvorba tabulek. Správa kalendáře a sjednávání schůzek. Příprava podkladů pro účetní.
- Grafika: Připraví e-book nebo editovatelné pracovní listy/checklist. Připraví šablony na sociální sítě. Vytvoří úvodní cover fotky na fanpage, os. profil nebo do skupiny podle aktuální nabídky služeb a kurzů v Canvě.
- Ostatní: Průzkum trhu, nalezení dalších podkladů k danému projektu, podklady k zápisu do profesního katalogu, archivace zveřejňovaného obsahu, rešerše, organizace eventů a další.
- Osobní asistence: průzkum míst k dovolené, pořádání rodinné oslavy nebo svatby, online nákupy, hledání dárků atp.
Přemýšlejte strategicky a delegujte.
Jedno doporučení na závěr:
Šetřete čas, peníze, energii a ulehčete své mysli. Věnujte se jen tomu, kde jste ve své zóně génia. To ostatní delegujte. Uvolníte si ruce a vaše podnikání poroste.
Lámete si hlavu, jaké činnosti můžete přenechat své VA? Stáhněte si praktický checklist ve formátu PDF se zaškrtávacími checkboxy, se kterým se vám bude delegovat jedna báseň.
Andrea Vaňková

Jsem online podpora podnikatelů
v oblastech správy e-mailingu, webu
a technického propojení s prodejními systémy. Věnuji se také sociálním sítím, přípravě grafice v Canvě a recyklaci obsahu. Pomáhám podnikatelům nejen
s technickými výzvami online byznysu.