Zboží, zboží, to je, oč tu běží

E-shopová přípravka aneb Co potřebujete vědět, než se pustíte do e-shopu 03.

Ve druhém díle e-shopové přípravky jsme porovnávali varianty e-shopového technického řešení - na čem ten náš obchod vlastně vybudovat. Dnes nás čeká téma Zboží.

Zboží, to je základ e-shopu. Pokud jste tvůrci a zboží, které se chystáte prodávat, i vyrábíte, je volba jasná. Ovšem i tady může přijít úvaha, že vlastní zboží doplníte nabídkou zboží, které budete nakupovat.

Ale ať už jste tvůrce, nebo obchodník, platí tu vždycky následující zásada: „Svoje zboží musíte milovat“. Ideálně. Musíte k němu mít vztah, musí vás těšit. Protože čím ho budete milovat víc, tím lépe se vám bude prodávat a tím lépe vám to půjde.

Plánujete být obchodníkem?

  • Dobře si vybírejte dodavatele. Počítejte s tím, že pokud si vyberete dodavatele ze zahraničí, budete potřebovat investovat do zboží větší částku a počítat i s náklady na dopravu, u zboží ze třetích zemí pak s náklady na clo a DPH.
  • Tuzemský dodavatel vám pak většinou umožní nákupy v menším objemu. Vždy si prověřte také dobu dodání zboží. Čím kratší dobu dodání váš dodavatel má, tím méně zboží musíte držet skladem.
  • Udělejte si analýzu konkurence a zjistěte, kolik obchodníků prodává stejné nebo podobné zboží, jakým způsobem a v jakých cenových hladinách, ať víte, do čeho jdete.
  • Při jednání o cenách mějte na paměti také situaci na trhu. Např. pokud vám dá dodavatel slevu 30% z doporučených maloobchodních cen, prověřte si, jestli se zboží za tyto ceny prodává. Pokud se prodává hodně pod touto cenou, pravděpodobně nebudete schopní za tuto cenu prodávat.
  • Můžete zvážit formu drop shipping. To v podstatě znamená, že prodáváte zboží, které u sebe fyzicky nemáte. Pokud zákazník objedná, pak jde zásilka přímo ze skladu dodavatele. Další formou je nabízet zboží dodavatele, které sice nemáte skladem, ale dodavatel vám zboží dodá hned následující den, takže jste schopní rychle zásobovat. Pokud ale zvolíte nějakou takovou formu, pak byste na to měli zákazníky upozornit.

Budete prodávat vlastní výrobky?

  • Dobře si spočítejte prodejní cenu. Měli byste do ní zahrnout nejenom cenu materiálu a vaší práce, ale také část ostatních režijních nákladů. Dnes je i spousta online kurzů, které vám ukáží, jak si správně stanovit prodejní cenu. V opačném případě zjistíte, že jste vyčerpaní, pořád vyrábíte, prodáváte, ale stále vám nic nezůstává.
  • Rozmyslete si už na začátku prodejní kanály a vaše plány. Pokud víte, že byste v budoucnu chtěli své zboží nabízet i přes ostatní obchodníky, pak na to musíte myslet při stanovení ceny. Obchodníci budou chtít prodávat max. za ceny, za které prodáváte vy. A budou chtít obchodní marži. Proto je dobré s tím počítat a mít cenu nastavenou tak, abyste jim tu marži mohli dát.
  • Nepotřebujete mít atest? To se týká zejména výrobků pro děti, nebo kosmetiky. Měli byste vědět, jestli vaše zboží podléhá legislativním požadavkům.


V souvislosti se zbožím přemýšlejte i o balení. Bude vaše zboží vyžadovat speciální balení? Krabičky na míru? Budete balit do nových krabic nebo použitých? To vše může ovlivní i výši vstupní investice a režijních nákladů.

Víte už, jaké zboží budete prodávat?

Ve čvrtém díle e-shopové přípravky se podíváme na to, jak ten byznys pořádně rozjet.

Všechny potřebné kroky a další otázky můžeme vyřešit spolu i v E-shopové přípravce – workshopu zdarma.

Sdílet na FacebookuE-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží
Sdílet na LinkedInE-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží

Tamara Kuchařová

Image

Jsem e-shopová konzultantka s vlastním e-shopem. Pořádám workshopy a kurzy, ve kterých se sen o e-shopu stává skutečností. Pro všechny e-shopařky vedu podpůrnou FB skupinu
Klub pro e-shopařky.

Jsem hrdou autorkou projektu Prodáváme srdcem, online katalogu, jehož cílem je nabídnout návštěvníkům možnost poznat kouzlo malých e-shopů a srdcových služeb, a tak jim pomáhat
v růstu.

Více informací o autorce

Mohlo by vás zajímat...

Featured image for “Začátky podnikání”

Začátky podnikání

Jít do podnikání, nebo zůstat „v jistotě“ zaměstnání? A co když náš koníček už dávno přerostl domácí šuplíky?…
Featured image for “Z nájmu do vlastního 2.”

Z nájmu do vlastního 2.

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Z nájmu do vlastního”

Z nájmu do vlastního

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Rozmotej investiční myšlenky”

Rozmotej investiční myšlenky

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Čas na reálné hodnoty”

Čas na reálné hodnoty

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii”

Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii

Prodáváte své služby, komunikujete, propagujete, píšete příspěvky, točíte videa… a prodeje nic moc…
Featured image for “Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět”

Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…
Featured image for “E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?”

E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

Už víte, co a kde prodávat. Víte i jak a komu? Jsou to ženy nebo muži? S čím jim váš…
Featured image for “E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží”

E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží

Svoje zboží musíte milovat. Musíte k němu mít vztah, musí vás těšit – čím více, tím lépe se vám bude…
Featured image for “E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?”

E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?

Každý, kdo se rozhodne pro vlastní e-shop, stojí před rozhodnutím, jakou platformu zvolit…
Featured image for “E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?”

E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?

Chcete začít podnikat v oboru, ktrý vás baví? Co všechno vám e-shop může přinést? A co je dobré zvážit předem?…
Featured image for “Jak si připravit svůj finanční plán?”

Jak si připravit svůj finanční plán?

Máte nějaký cíl či záměr a potřebujete pro něj vytvořit zdroje? Vyplatí se mít konkrétní finanční plán…
Featured image for “Jak na začátky podnikání”

Jak na začátky podnikání

Sledovat trendy, marketing i mentory je fajn. Nechtějte však vše přesně přenést do svého podnikání…
Featured image for “Cena versus hodnota spolupráce”

Cena versus hodnota spolupráce

Čím více se snažíte ušetřit, tím dražší to pro vás nakonec může být. Funguje to i obráceně.…
Featured image for “Inflace a jak se jí bránit”

Inflace a jak se jí bránit

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Strach a hnus v Las Podnikatelas: Jak proměnit svůj „krutý“ byznys na procházku růžovou zahradou”

Strach a hnus v Las Podnikatelas: Jak proměnit svůj „krutý“ byznys na procházku růžovou zahradou

Když začínáte podnikat, otevře se vám zcela nový svět. Poznáváte nové lidi, získáváte nové informace, jste celí bez sebe.…