Jak to rozjet správným směrem?

E-shopová přípravka aneb Co potřebujete vědět, než se pustíte do e-shopu 04.

A je tu poslední článek e-shopové přípravky. Už víte, že e-shop je pro vás to pravé, víte, co budete prodávat a také na jaké platformě.

Kdo je moje cílovka?

Než se pustíte do práce na samotném e-shopu, věnujte čas zásadní věci – definujte si svou cílovou skupinu. Komu budete prodávat? Jsou to spíš ženy nebo muži, jak staří?
Co rádi dělají? Co řeší, jaké mají potíže, s čím jim váš e-shop pomůže? Proč by měli nakoupit právě u vás? Definování vašeho ideálního zákazníka a hlavních konkurenčních výhod vám pomůže psát ty správné texty a popisky.

SEO není jenom zkratka, je to cesta k vašemu obchodu

Už od začátku tvorby e-shopu pište s ohledem na pravidla optimalizace SEO. Efekt se neprojeví hned, ale z dlouhodobého hlediska vám dobrá dohledatelnost ve vyhledávačích přivede spoustu zákazníků a návštěvníků z organického vyhledávání. Určete si klíčová slova pro váš e-shop a vaše produkty, otestujte si je ve vyhledávačích a nezapomeňte je používat ve všech vašich textech, popiscích, fotografiích.

Proč nakoupit právě u vás?

Při tvorbě e-shopu mějte na paměti ideálního zákazníka a zároveň do něj promítněte sebe. V porovnání s velkými obchody zřejmě nebudete moct konkurovat cenou, šíří nabídky apod. To, co činí e-shop jedinečným, jste vy. Vaše energie, nasazení, váš zápal, vaše srdce a osobní péče. To jsou atributy, které k vám budou přitahovat právě ty vaše cílové zákazníky.

Ve vztahu se zákazníkem se řiďte pravidlem: Komunikuj, komunikuj, komunikuj a nelži. A čím víc se něco děje, tím víc komunikujte. I nezdar můžete obrátit ve svůj prospěch svou rychlou reakcí, férovým jednáním a komunikací se zákazníkem. Osobní péče a komunikace je faktor, který často rozhoduje o tom, že se z nového zákazníka stane pravidelný a věrný.

Propagace - placená nebo virální?

Definujte si, jak o sobě dáte od začátku vědět. Sociální sítě jsou určitě dobrým kanálem. Zvažte, na které sociální síti se pohybují vaši zákazníci, a začněte tam.
Nemusíte strhnout všechno najednou, začněte s jednou a postupně přidávejte.

Pamatujte, že budování značky a známosti je dlouhodobá záležitost. Budujte si pozici odborníka, buďte vidět. Nebojte se ukázat sebe a spojit své jméno a tvář se svým
e-shopem. Buďte osobní, to je vaše síla.

Pro urychlení růstu vašeho nového e-shopu můžete využít různé formy placené propagace. Některé kanály zvládnete obsluhovat a nastavit sami (např. FB, IG reklama), na jiné se vyplatí najmout si profesionály (např. PPC reklama ve vyhledávačích).

V případě delegování pečlivě vybírejte partnera. Zjistěte si reference, najměte takového, který má zkušenosti s e-shopy. Další možností je placená propagace ve vyhledávačích, katalozích, články, kongresy apod. Možností je fůra.

Jednou z možností je online katalog malých obchodů a srdcových služeb Prodáváme srdcem, jehož cílem je podpora drobného podnikání. Návštěvníci tak mohou objevovat kouzlo malých e-shopů a srdcových služeb, poznat jejich majitele, zjistit, jaký je jejich příběh a co na práci milují a nákupem u nich si užít osobní péči a postavení V.I.P. zákazníka. Zároveň dává zákazníkům možnost podpořit konkrétní region.

Sdílet na FacebookuE-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?
Sdílet na LinkedInE-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

O autorce článku

Tamara Kuchařová

Image

Jsem e-shopová konzultantka s vlastním e-shopem. Pořádám workshopy a kurzy, ve kterých se sen o e-shopu stává skutečností. Pro všechny e-shopařky vedu podpůrnou FB skupinu
Klub pro e-shopařky.

Jsem hrdou autorkou projektu Prodáváme srdcem, online katalogu, jehož cílem je nabídnout návštěvníkům možnost poznat kouzlo malých e-shopů a srdcových služeb, a tak jim pomáhat
v růstu.

WEB
KATALOG

Nejnovější články na portálu

Featured image for “Jak se po prázdninách dostat do bdělého stavu”

Jak se po prázdninách dostat do bdělého stavu

Jak se po prázdninách znovu nastartovat a nezbláznit se z každodenního kolotoče?…
Featured image for “Z nájmu do vlastního 2.”

Z nájmu do vlastního 2.

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Nosím v sobě život. Milá Joy – deník o těžkostech i radostech vdovce a Můj Jimmy – přátelství nosorožce a…
Featured image for “Vysoká citlivost”

Vysoká citlivost

Vnímáte určité podněty více než lidé ve vašem okolí? Nejste v tom sami aneb Hypersenzitivita v běžném životě…
Featured image for “Vědomé vztahy – šťastná zdravá láska”

Vědomé vztahy – šťastná zdravá láska

Šťastnou zdravou lásku lze definovat jako vztah, který má jasná očekávání a dohody a zdravé, ale flexibilní hranice…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Čtyři tisíce týdnů, Jak poznám, že mě miluje a Mojenka – příběh dívky, do jejíž rodiny zasáhne nemoc…
Featured image for “5 otázek k nalezení smyslu života”

5 otázek k nalezení smyslu života

Chcete znát svůj smysl života? Najděte svoje IKIGAI. Jeho základním prvkem je žít v harmonii se svým okolím…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Umění vnímat umění od Michala Třeštíka, Šaty pro královnu a Co má Margo ve skříni – zábavný průvodce pro zvídavé…
Featured image for “Pitný režim 2.- káva, čaj a mléko”

Pitný režim 2.- káva, čaj a mléko

Jak je to s kávou, čajem a mlékem v rámci pitného režimu? Můžeme nahradit obyčejnou, čistou vodu?…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Misál pro děti, Dějiny světa na příkladu sedmi laciných věcí a kniha o symbolice jídla ve snech, pohádkách a mýtech…
Featured image for “Pitný režim”

Pitný režim

Co s pitným režimem, pokud jste jako velbloud a čistě teoreticky by vám k životu stačilo půl litru na týden?…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Židovská lidová přísloví, Příběh římského setníka a kniha Milosrdná jizva, oslovující především mladé čtenáře…
Featured image for “Z nájmu do vlastního”

Z nájmu do vlastního

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Nový projekt? Dejte o něm vědět světu”

Nový projekt? Dejte o něm vědět světu

Spojit se s novináři, blogery nebo s lidmi, které znáte a kteří o vás dají vědět dál, vás může posunout…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Fejetony Hany Pinknerové pro unavené maminky. Strašidelný letní příběh pro děti a Chasidské povídky z dob holocaustu…
Featured image for “Změny v dětském spánku během vývoje”

Změny v dětském spánku během vývoje

Když se setká vývojový milník, začátek separační úzkosti a často růst zubů, umí se spánek otočit o 180 stupňů…
Featured image for “10+1 tip jak naplánovat dovolenou bez cestovky”

10+1 tip jak naplánovat dovolenou bez cestovky

Chcete začít cestovat sami, a také si všechno sami plánovat? Mám pro vás pár tipů, na co je potřeba myslet…
Featured image for “Knihy, které stojí za přečtení”

Knihy, které stojí za přečtení

Chvála pomalosti představuje novou pomalou filozofii. Otužování jako cesta k posílení těla i duše. Kařut a Řabach…
Featured image for “Komunikujeme, ale nerozumíme (si)”

Komunikujeme, ale nerozumíme (si)

Komunikujeme, ale nerozumíme (si)Ten hlboký moment pochopenia: „Ahaaa… takže oni ma milovali, oni ma prijali, oni len komunikovali a prejavovali to…
Featured image for “Crowdfunding: Objevte způsob, jak vydat svoji vlastní knihu”

Crowdfunding: Objevte způsob, jak vydat svoji vlastní knihu

Píšete si povídky do šuplíku či toužíte vydat autobiografii? Vydání vlastní knihy jde jednodušeji, než tušíte…