Jak to rozjet správným směrem?

E-shopová přípravka aneb Co potřebujete vědět, než se pustíte do e-shopu 04.

A je tu poslední článek e-shopové přípravky. Už víte, že e-shop je pro vás to pravé, víte, co budete prodávat a také na jaké platformě.

Kdo je moje cílovka?

Než se pustíte do práce na samotném e-shopu, věnujte čas zásadní věci – definujte si svou cílovou skupinu. Komu budete prodávat? Jsou to spíš ženy nebo muži, jak staří?
Co rádi dělají? Co řeší, jaké mají potíže, s čím jim váš e-shop pomůže? Proč by měli nakoupit právě u vás? Definování vašeho ideálního zákazníka a hlavních konkurenčních výhod vám pomůže psát ty správné texty a popisky.

SEO není jenom zkratka, je to cesta k vašemu obchodu

Už od začátku tvorby e-shopu pište s ohledem na pravidla optimalizace SEO. Efekt se neprojeví hned, ale z dlouhodobého hlediska vám dobrá dohledatelnost ve vyhledávačích přivede spoustu zákazníků a návštěvníků z organického vyhledávání. Určete si klíčová slova pro váš e-shop a vaše produkty, otestujte si je ve vyhledávačích a nezapomeňte je používat ve všech vašich textech, popiscích, fotografiích.

Proč nakoupit právě u vás?

Při tvorbě e-shopu mějte na paměti ideálního zákazníka a zároveň do něj promítněte sebe. V porovnání s velkými obchody zřejmě nebudete moct konkurovat cenou, šíří nabídky apod. To, co činí e-shop jedinečným, jste vy. Vaše energie, nasazení, váš zápal, vaše srdce a osobní péče. To jsou atributy, které k vám budou přitahovat právě ty vaše cílové zákazníky.

Ve vztahu se zákazníkem se řiďte pravidlem: Komunikuj, komunikuj, komunikuj a nelži. A čím víc se něco děje, tím víc komunikujte. I nezdar můžete obrátit ve svůj prospěch svou rychlou reakcí, férovým jednáním a komunikací se zákazníkem. Osobní péče a komunikace je faktor, který často rozhoduje o tom, že se z nového zákazníka stane pravidelný a věrný.

Propagace - placená nebo virální?

Definujte si, jak o sobě dáte od začátku vědět. Sociální sítě jsou určitě dobrým kanálem. Zvažte, na které sociální síti se pohybují vaši zákazníci, a začněte tam.
Nemusíte strhnout všechno najednou, začněte s jednou a postupně přidávejte.

Pamatujte, že budování značky a známosti je dlouhodobá záležitost. Budujte si pozici odborníka, buďte vidět. Nebojte se ukázat sebe a spojit své jméno a tvář se svým
e-shopem. Buďte osobní, to je vaše síla.

Pro urychlení růstu vašeho nového e-shopu můžete využít různé formy placené propagace. Některé kanály zvládnete obsluhovat a nastavit sami (např. FB, IG reklama), na jiné se vyplatí najmout si profesionály (např. PPC reklama ve vyhledávačích).

V případě delegování pečlivě vybírejte partnera. Zjistěte si reference, najměte takového, který má zkušenosti s e-shopy. Další možností je placená propagace ve vyhledávačích, katalozích, články, kongresy apod. Možností je fůra.

Jednou z možností je online katalog malých obchodů a srdcových služeb Prodáváme srdcem, jehož cílem je podpora drobného podnikání. Návštěvníci tak mohou objevovat kouzlo malých e-shopů a srdcových služeb, poznat jejich majitele, zjistit, jaký je jejich příběh a co na práci milují a nákupem u nich si užít osobní péči a postavení V.I.P. zákazníka. Zároveň dává zákazníkům možnost podpořit konkrétní region.

Sdílet na FacebookuE-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?
Sdílet na LinkedInE-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

Tamara Kuchařová

Image

Jsem e-shopová konzultantka s vlastním e-shopem. Pořádám workshopy a kurzy, ve kterých se sen o e-shopu stává skutečností. Pro všechny e-shopařky vedu podpůrnou FB skupinu
Klub pro e-shopařky.

Jsem hrdou autorkou projektu Prodáváme srdcem, online katalogu, jehož cílem je nabídnout návštěvníkům možnost poznat kouzlo malých e-shopů a srdcových služeb, a tak jim pomáhat
v růstu.

Více informací o autorce

Mohlo by vás zajímat...

Featured image for “Jak na živý networking 5 tipů pro nováčky”

Jak na živý networking 5 tipů pro nováčky

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…
Featured image for “Jaké činnosti můžete delegovat na virtuální asistentku?”

Jaké činnosti můžete delegovat na virtuální asistentku?

Vybírejte si VA především podle toho, s jakými činnostmi potřebujete pomoci, případně na co se specializuje…
Featured image for “Jak navázat spolupráci s virtuální asistentkou”

Jak navázat spolupráci s virtuální asistentkou

Jak začít s delegováním? Zavolejte si, proberte podmínky spolupráce a prozkoumejte, zda si sednete jako lidi…
Featured image for “Nejčastější bloky a co si ujasnit před navázáním spolupráce s VA”

Nejčastější bloky a co si ujasnit před navázáním spolupráce s VA

Myšlenky, které nám často brání navázat spolupráci a co je třeba si rozmyslet, než si vybereme tu správnou VA…
Featured image for “Kdo je to virtuální asistentka a co vám spolupráce s ní přinese?”

Kdo je to virtuální asistentka a co vám spolupráce s ní přinese?

Kdo se skrývá za zkratkou VA? Podnikatelka, rovnocenná partnerka a zároveň vaše online pomoc a podpora…
Featured image for “Začátky podnikání”

Začátky podnikání

Jít do podnikání, nebo zůstat „v jistotě“ zaměstnání? A co když náš koníček už dávno přerostl domácí šuplíky?…
Featured image for “Z nájmu do vlastního 2.”

Z nájmu do vlastního 2.

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Z nájmu do vlastního”

Z nájmu do vlastního

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Rozmotej investiční myšlenky”

Rozmotej investiční myšlenky

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Čas na reálné hodnoty”

Čas na reálné hodnoty

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii”

Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii

Prodáváte své služby, komunikujete, propagujete, píšete příspěvky, točíte videa… a prodeje nic moc…
Featured image for “Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět”

Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…
Featured image for “E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?”

E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

Už víte, co a kde prodávat. Víte i jak a komu? Jsou to ženy nebo muži? S čím jim váš…
Featured image for “E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží”

E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží

Svoje zboží musíte milovat. Musíte k němu mít vztah, musí vás těšit – čím více, tím lépe se vám bude…
Featured image for “E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?”

E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?

Každý, kdo se rozhodne pro vlastní e-shop, stojí před rozhodnutím, jakou platformu zvolit…
Featured image for “E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?”

E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?

Chcete začít podnikat v oboru, ktrý vás baví? Co všechno vám e-shop může přinést? A co je dobré zvážit předem?…
Featured image for “Jak si připravit svůj finanční plán?”

Jak si připravit svůj finanční plán?

Máte nějaký cíl či záměr a potřebujete pro něj vytvořit zdroje? Vyplatí se mít konkrétní finanční plán…
Featured image for “Jak na začátky podnikání”

Jak na začátky podnikání

Sledovat trendy, marketing i mentory je fajn. Nechtějte však vše přesně přenést do svého podnikání…
Featured image for “Cena versus hodnota spolupráce”

Cena versus hodnota spolupráce

Čím více se snažíte ušetřit, tím dražší to pro vás nakonec může být. Funguje to i obráceně.…
Featured image for “Inflace a jak se jí bránit”

Inflace a jak se jí bránit

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…