Jak na začátky podnikání
Na začátku podnikání většina žen sleduje sítě, okolí, jak podniká kamarádka o tři baráky vedle a taky tvorbu podnikatelek, které už mají začátky za sebou.
Čtou všeobecné marketingové poučky a z internetu na ně skáčou ověřená doporučení, co zaručeně budou fungovat i jim.
Sledovat trendy, hvězdná jména v oboru i potenciální konkurenci je fajn. Když se však na začátku podnikání pokusíte replikovat přesně postupy žen, které jsou v byznyse už zaběhlé, s největší pravděpodobností vám to nebude fungovat. Proč?
Protože ony už cílí na publikum, které je zná. Mají databáze a komunitu, se kterou komunikují a udržují ji informovanou. Pro tuto část se publikuje a prodává celkem snadno.
Sledovat trendy, marketing i potencionálního mentora je super. Nechtějte však vše přesně přenést i na vaše podnikání. Vyberte to co sedí na váš obor i typ podnikání, ale hlavně to, co sedí vám.
Investujte do sebe i svého byznysu
Pravidla, poučky, zkoušení a bádání. Toho všeho jsou začátky plné.
Máte pocit, že je to skvělý a určitě to bude fungovat i vám. Jako jo, z části možná. Ve většině případů to však bude ztráta času.
Není proto třeba ztrácet čas nad tím, co už je známo. Většina věcí, postupů i metod byla objevena či vyvinuta už dávno a je spousta skvělých odborníků, kteří vám poradí a zkrátí tím cestu k vašemu cíli.
Máte dvě možnosti, jak toho využít:
- Máte pocit, že vše zvládnete sama, nikoho k tomu nepotřebujete a investice do konzultace s odborníkem je drahá a ztráta času, protože si to všechno můžete najít sama na Googlu a postupně aplikovat? Gratuluji, právě jste se rozhodla provozovat svůj vysněný koníček. Bude vás to stát hodiny vašeho času, zkoušení a upravování a výsledky se dostaví pomalu, jestli vůbec. Celkem bolestivá zkušenost, bez které se určitě obejdete.
Nebo na to můžete jít chytře s nižšími náklady i investovaným časem.
- Nechejte si poradit právě na začátku byznysu od zkušeného odborníka. Ten vám pomůže k vašemu cíli, rychle a bezbolestně. Ušetří vám čas i peníze a vy se můžete věnovat tvorbě i vašemu osobnímu růstu.
Aby od vás klienti nakoupili je třeba, aby o vás věděli a měli pocit, že vás znají.
Když vás nenajdou ve vyhledávání ani na sítích, máte pramalou šanci, že nakoupí.
Na druhou stranu být systematicky aktivní v prostoru, kde se nachází vaše cílovka, je pro vás přínosné. Nechtějte hned prodávat, tím byste mohla potencionálního klienta rychle odradit, nebude-li to přímá nabídka při promodnech ve facebookových skupinách.
Odpovídejte na dotazy, zapojte se do konverzace a ukažte, že dané téma je "vaše doma". Budujete si tím nejen pozici experta, ale hlavně povědomí o vás samotných.
Lidé si pak ve chvíli, kdy hledají pomocnou ruku, rychleji vzpomenou na vás. Jejich cesta k vám bude příjemnější. Budou mít pocit, že nenakupují od cizího člověka, ale od někoho, koho znají velmi dobře a komu důvěřují.
Nebuďte perfektní a na nic nečekejte.
Až bude perfektní web, až budou propojené sítě, až dodělám, až opravím… AŽ...
Když chcete prodávat, musíte být vidět.
Nečekejte na nic, vždy, a to fakt vždy si řekněte, že je lepší dát vědět o něčem co děláte a nabízíte právě teď, i když to není perfektní, než čekat až, až, až.
Perfekcionismus je věc krásná, leč v byznyse vás bude dost brzdit.
Klientkám vždy říkám, že je třeba NEČEKAT, NEBÁT SE A PRODÁVAT CO MÁTE TEĎ.
Sabina Hrabovská
Markeťačka s přesahem - průvodkyně
a mentorka podnikatelek ve světě
on-line marketingu.
Pevné základy pro váš byznys,
reklamu i prodej.
Konzultace 1:1, on-line kurzy, vizuální harmonizace webu, PPC reklama (Google Ads, Sklik, Facebook Ads).