Jak na začátky podnikání

Na začátku podnikání většina žen sleduje sítě, okolí, jak podniká kamarádka o tři baráky vedle a taky tvorbu podnikatelek, které už mají začátky za sebou.

Čtou všeobecné marketingové poučky a z internetu na ně skáčou ověřená doporučení, co zaručeně budou fungovat i jim.

Sledovat trendy, hvězdná jména v oboru i potenciální konkurenci je fajn. Když se však na začátku podnikání pokusíte replikovat přesně postupy žen, které jsou v byznyse už zaběhlé, s největší pravděpodobností vám to nebude fungovat. Proč?

Protože ony už cílí na publikum, které je zná. Mají databáze a komunitu, se kterou komunikují a udržují ji informovanou. Pro tuto část se publikuje a prodává celkem snadno.

Sledovat trendy, marketing i potencionálního mentora je super. Nechtějte však vše přesně přenést i na vaše podnikání. Vyberte to co sedí na váš obor i typ podnikání, ale hlavně to, co sedí vám.

Investujte do sebe i svého byznysu

Pravidla, poučky, zkoušení a bádání. Toho všeho jsou začátky plné.

Máte pocit, že je to skvělý a určitě to bude fungovat i vám. Jako jo, z části možná. Ve většině případů to však bude ztráta času.

Není proto třeba ztrácet čas nad tím, co už je známo. Většina věcí, postupů i metod byla objevena či vyvinuta už dávno a je spousta skvělých odborníků, kteří vám poradí a zkrátí tím cestu k vašemu cíli.

Máte dvě možnosti, jak toho využít:

  1. Máte pocit, že vše zvládnete sama, nikoho k tomu nepotřebujete a investice do konzultace s odborníkem je drahá a ztráta času, protože si to všechno můžete najít sama na Googlu a postupně aplikovat? Gratuluji, právě jste se rozhodla provozovat svůj vysněný koníček. Bude vás to stát hodiny vašeho času, zkoušení a upravování a výsledky se dostaví pomalu, jestli vůbec. Celkem bolestivá zkušenost, bez které se určitě obejdete.

Nebo na to můžete jít chytře s nižšími náklady i investovaným časem.

  1. Nechejte si poradit právě na začátku byznysu od zkušeného odborníka. Ten vám pomůže k vašemu cíli, rychle a bezbolestně. Ušetří vám čas i peníze a vy se můžete věnovat tvorbě i vašemu osobnímu růstu.

Aby od vás klienti nakoupili je třeba, aby o vás věděli a měli pocit, že vás znají.

Když vás nenajdou ve vyhledávání ani na sítích, máte pramalou šanci, že nakoupí.

Na druhou stranu být systematicky aktivní v prostoru, kde se nachází vaše cílovka, je pro vás přínosné. Nechtějte hned prodávat, tím byste mohla potencionálního klienta rychle odradit, nebude-li to přímá nabídka při promodnech ve facebookových skupinách.

Odpovídejte na dotazy, zapojte se do konverzace a ukažte, že dané téma je "vaše doma". Budujete si tím nejen pozici experta, ale hlavně povědomí o vás samotných.

Lidé si pak ve chvíli, kdy hledají pomocnou ruku, rychleji vzpomenou na vás. Jejich cesta k vám bude příjemnější. Budou mít pocit, že nenakupují od cizího člověka, ale od někoho, koho znají velmi dobře a komu důvěřují.

Nebuďte perfektní a na nic nečekejte.

Až bude perfektní web, až budou propojené sítě, až dodělám, až opravím… AŽ...

Když chcete prodávat, musíte být vidět.

Nečekejte na nic, vždy, a to fakt vždy si řekněte, že je lepší dát vědět o něčem co děláte a nabízíte právě teď, i když to není perfektní, než čekat až, až, až.

Perfekcionismus je věc krásná, leč v byznyse vás bude dost brzdit.

Klientkám vždy říkám, že je třeba NEČEKAT, NEBÁT SE A PRODÁVAT CO MÁTE TEĎ.
Sdílet na FacebookuJak na začátky podnikání
Sdílet na LinkedInJak na začátky podnikání

Sabina Hrabovská

Image

Markeťačka s přesahem - průvodkyně
a mentorka podnikatelek ve světě
on-line marketingu.

Pevné základy pro váš byznys,
reklamu i prodej.

Konzultace 1:1, on-line kurzy, vizuální harmonizace webu, PPC reklama (Google Ads, Sklik, Facebook Ads).

Více informací o autorce

Mohlo by vás zajímat...

Featured image for “Začátky podnikání”

Začátky podnikání

Jít do podnikání, nebo zůstat „v jistotě“ zaměstnání? A co když náš koníček už dávno přerostl domácí šuplíky?…
Featured image for “Z nájmu do vlastního 2.”

Z nájmu do vlastního 2.

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Z nájmu do vlastního”

Z nájmu do vlastního

V rámci projektu ukazujeme lidem cesty, jak pracovat s financemi tak, aby se k vlastnímu bydlení dostali co nejdříve…
Featured image for “Rozmotej investiční myšlenky”

Rozmotej investiční myšlenky

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Čas na reálné hodnoty”

Čas na reálné hodnoty

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii”

Prodej jako Mission Impossible? Vezměte si na pomoc komunikační typologii

Prodáváte své služby, komunikujete, propagujete, píšete příspěvky, točíte videa… a prodeje nic moc…
Featured image for “Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět”

Jak získat větší sebedůvěru a nebát se být vidět

Při konzultacích často slýchávám, že si ženy nevěří a nejsou si jisté, jak se ve veřejném prostoru prezentovat…
Featured image for “E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?”

E-shopová přípravka 4. – Jak to rozjet správným směrem?

Už víte, co a kde prodávat. Víte i jak a komu? Jsou to ženy nebo muži? S čím jim váš…
Featured image for “E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží”

E-shopová přípravka 3. – Zboží, zboží, to je, oč tu běží

Svoje zboží musíte milovat. Musíte k němu mít vztah, musí vás těšit – čím více, tím lépe se vám bude…
Featured image for “E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?”

E-shopová přípravka 2. – Jak vybrat e-shopové řešení?

Každý, kdo se rozhodne pro vlastní e-shop, stojí před rozhodnutím, jakou platformu zvolit…
Featured image for “E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?”

E-shopová přípravka 1. – Jak poznáte, že je pro vás e-shop vhodné řešení?

Chcete začít podnikat v oboru, ktrý vás baví? Co všechno vám e-shop může přinést? A co je dobré zvážit předem?…
Featured image for “Jak si připravit svůj finanční plán?”

Jak si připravit svůj finanční plán?

Máte nějaký cíl či záměr a potřebujete pro něj vytvořit zdroje? Vyplatí se mít konkrétní finanční plán…
Featured image for “Jak na začátky podnikání”

Jak na začátky podnikání

Sledovat trendy, marketing i mentory je fajn. Nechtějte však vše přesně přenést do svého podnikání…
Featured image for “Cena versus hodnota spolupráce”

Cena versus hodnota spolupráce

Čím více se snažíte ušetřit, tím dražší to pro vás nakonec může být. Funguje to i obráceně.…
Featured image for “Inflace a jak se jí bránit”

Inflace a jak se jí bránit

Vysoká míra inflace nás tlačí do více rizikových investic, proto je potřeba toto riziko velmi dobře rozložit.…
Featured image for “Strach a hnus v Las Podnikatelas: Jak proměnit svůj „krutý“ byznys na procházku růžovou zahradou”

Strach a hnus v Las Podnikatelas: Jak proměnit svůj „krutý“ byznys na procházku růžovou zahradou

Když začínáte podnikat, otevře se vám zcela nový svět. Poznáváte nové lidi, získáváte nové informace, jste celí bez sebe.…